به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، در چشم‌انداز طلا، شتاب صعودی جدیدی در جلسه‌ی روز جمعه‌ی اروپا پا گرفت که به بالاترین حد در

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، در چشم‌انداز طلا، شتاب صعودی جدیدی در جلسه‌ی روز جمعه‌ی اروپا پا گرفت که به بالاترین حد در دو هفته‌ی اخیر رسید؛ علت آن است که قیمت طلا از کاهش ارزش دلار سود می‌برد.

در روزهای اخیر، لحن آرام‌تر سیاست‌گذاران ایالات متحده در مورد افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده، موضع صعودی دلار را تضعیف، و حمایت جدیدی از قیمت فلز زرد ارائه کرده است.

بازارها بر روی رویدادهای مهم امروز برای دلار متمرکز هستند - و این رویدادهای کلیدی می‌توانند تعدادی از بلندگوهای فدرال رزرو و PMI غیرتولیدی ایالات متحده باشند که سیگنال‌های جدیدی در مورد جهت‌گیری‌ها ارائه می‌دهند.

حرکت کوتاه‌مدت به روند صعودی خود ادامه می‌دهد که افزایش پایگاه ابری (ایچیموکو) روزانه را مورد حمایت قرار می‌دهد. این روند شامل عقب‌نشینی از 1959 دلار (سقف قیمت 2023، در 2 فوریه) بود و همچنان نقش خود را به عنوان حمایت قوی حفظ می‌کند.

گاوها سد محوری فیبوناچی (Fibo) را در 1864 دلار (38.2% کاهش از 1959 دلار / 1804 دلار کاهش می‌دهند) که شکستن آن ساختار صعودی کوتاه‌مدت را تقویت می‌کند و جرقه‌ی بهبودی جدیدی را می‌دهد.

گفتنی است که فلز زرد همچنان در مسیر افزایش هفتگی حدود 2 درصدی قرار دارد (بزرگترین پیشرفت هفتگی از هفته‌ی دوم ژانویه)، که در همین‌ راستا در حال شکل‌گیری یک الگوی صعودی در نمودار هفتگی و افزودن به سیگنال‌های برگشتی است (البته هنوز باید بسته‌شدن آن در بالای 1863 دلار تأیید شود).

و در نهایت، مبنای ابری روزانه‌ی ایچیموکو (1836 دلار) باید از روند منفی محافظت کند و گاوهای نر جدید را در بازی نگه دارد.

سطوح مقاومت: 1860; 1864; 1872; 1882.سطوم حمایت: 1836; 1826; 1804; 1800.