به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «کیتکونیوز»، توانایی طلا برای حفظ سطح قیمت خود در بالای 1800 دلار و افزایش مقاومت در برابر 1850 دلار در هر ا

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «کیتکونیوز»، توانایی طلا برای حفظ سطح قیمت خود در بالای 1800 دلار و افزایش مقاومت در برابر 1850 دلار در هر اونس، خوش‌بینی قابل توجهی را در بازار ایجاد می‌کند؛ زیرا هم سرمایه‌گذاران خرد و هم تحلیلگران وال استریت انتظار دارند قیمت‌ها در هفته‌ی آینده بالاتر باشد.

بنا به گفته‌ی اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، طلا نه تنها شاهد حرکت جدیدی است، بلکه با ادامه‌ی افزایش بازده اوراق قرضه‌ی آمریکا نیز به پیشروی ادامه می‌دهد. این هفته بازدهی اوراق بهادار 10 ساله‌ی آمریکا به بالای 4 درصد، و به بالاترین سطح خود از نوامبر رسید. در عین حال، بازدهی دو ساله‌ی ایالات متحده نزدیک به 5 درصد است.

با این حال، هانسن خاطرنشان کرد که نرخ‌های سر به سر نیز در حال افزایش هستند که نشان می‌دهد تورم همچنان یک نگرانی مستمر است.

هانسن بر این باور است که اگر سرمایه‌گذاران فکر کنند که تورم بالاتر تعدیل خواهد شد، طلا همچنان می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد، حتی اگر بازده اسمی اوراق قرضه افزایش یابد.

هانسن خاطرنشان کرد که حرکت صعودی طلا قیمت‌ها را به بالاتر از میانگین متحرک 21 روزه‌ی خود بازگردانده است. در حالی که هانسن از افزایش قیمت‌های طلا می‌گوید، همچنان معتقد است که طلا در الگوی تثبیت گسترده‌تری گیر افتاده است.

وی افزود: « قبل از اینکه شاهد علاقه‌ی صعودی جدید سرمایه‌گذاران باشیم، قیمت طلا باید به بالای 1885 دلار یا حتی 1900 دلار برسد.» بازار دیگر از طلا دست روگردان نیست، اما تا زمانی که سرمایه‌گذاران عاشق فلز زرد نشوند، بازار شروع به کار نخواهد کرد.»

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکونیوز گلد (Kitco News Gold) شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 13 تحلیلگر، یا 68 درصد، نسبت به طلا در کوتاه‌مدت خوش‌بین بودند. در عین حال، یک تحلیلگر، معادل 5 درصد از کل نظرسنجی، برای هفته‌ی آینده روند نزولی را پیش‌بینی کردند و پنج تحلیلگر، معادل 26 درصد، شاهد حرکت قیمت به سمت حاشیه بودند.

این در حالی است که در نظرسنجی‌های آنلاین 495 رأی به صندوق انداخته شده است. از این تعداد، 254 نفر یا 51 درصد پیگیر افزایش قیمت طلا در هفته‌ی آینده بودند. 145 یا 29 درصد دیگر گفتند که قیمت کاهش خواهد یافت، در حالی که 96 رأی‌دهنده یا 19 درصد در کوتاه‌مدت دیدگاهی خنثی داشتند.

مایکل مور، بنیانگذار MoorAnalytics.com، با بیان اینکه در هفته‌ی گذشته قیمت طلا در جهت نزولی به سطح 1810 دلار در هر اونس رسید، افزود: «اگر قیمت‌ها بتوانند بالای 1838 دلار بمانند، طلا می‌تواند مدت‌ها شاهد الگوی معکوس صعودی باشد.»