به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس امپایر»، از روز سه‌شنبه، ۷ مارس، مجموعه‌ای از رویدادها و گزارش‌ها مطمئناً تأثیر فوق‌العاده‌ای بر جهت قیمت

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس امپایر»، از روز سه‌شنبه، ۷ مارس، مجموعه‌ای از رویدادها و گزارش‌ها مطمئناً تأثیر فوق‌العاده‌ای بر جهت قیمت طلا و همچنین میزان افزایش یا زیان کلی قیمت طلا خواهند داشت.

فهرستی از رویدادهای تأثیرگذار بر روند قیمت طلا

روز سه‌شنبه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کمیته‌ی بانکداری سنا به مناسبت آغاز یک رویداد دو روزه سخنرانی خواهد کرد و روز بعد نیز در یک رویداد نیمه‌سالانه در برابر کمیته‌ی خدمات مالی مجلس شهادت خواهد داد.

پس از شهادت پاول، گزارش مشاغل غیرکشاورزی وزارت کار در روز جمعه، 10 مارس منتشر خواهد شد. طبق گزارش FA-Mag.com (مشاور مالی)، دو سیاستگذار فدرال رزرو هشدار دادند که گزارش اخیر مشاغل قوی‌تر از حد انتظار می‌تواند آنها را به سمت افزایش بالای نرخ بهره سوق دهد. این یکی از دلایل اصلی است که گزارش مشاغل هفته‌ی آینده، یکی از آخرین گزارش‌های مهم مورد استفاده‌ی فدرال رزرو برای تصمیم‌گیری در نشست آتی FOMC در ماه مارس، کلیدی خواهد بود.

آخرین گزارش مهمی که قبل از نشست FOMC منتشر می‌شود، شاخص تورم CPI است که تاریخ انتشار آن، 14 مارس خواهد بود. این رویدادها قطعاً تأثیر زیادی بر احساسات سرمایه‌گذاران در بازار خواهند داشت.

دلار همچنان به هدایت قیمت طلا ادامه می‌دهد و معامله‌گران اکنون به سود روزانه‌ی خود می‌افزایند.

در چند هفته‌ی گذشته، دلار محرک اصلی قیمت طلا بوده است. در عملکرد کنونی بازار، افزایش 20 دلاری در معاملات آتی طلا ترکیبی از ضعف دلار و خرید معامله‌گران فلز زرد گرانبهاست. بر اساس معاملات آتی طلا تا ساعت 3:52 بعد از ظهر، فعال‌ترین قرارداد آوریل 20 دلار یا 1.08 درصد افزایش یافته و در سطح 1860.50 دلار ثابت شده است.

برخلاف تغییرات اخیر قیمت، پیشرفت‌های فعلی تقریباً ترکیبی متشکل از ضعف دلار و احساسات صعودی بازار توسط معامله‌گران است. کمی بیش از نیمی از سودهای امروز نتیجه‌ی مستقیم احساسات صعودی معامله‌گران است که قیمت طلا را افزایش می‌دهند و کمتر از نیمی دیگر مربوط به دلار است که حرکت امروز را رقم می‌زند.

شاخص طلای کیتکو

تصویر فوق مربوط به شاخص طلای کیتکو (KGX) است که درست قبل از ساعت 4 بعد از ظهر به وقت شرقی گرفته شده است و طلای نقطه‌ای پس از گذر از سودهای 19.10 دلاری امروزی، در سطح 1855 دلار ثابت شده است. این تصویر به وضوح بیانگر آن است که 62 درصد سودهای امروزی، حاصل خرید در بازارها، و 42 درصد باقیمانده یا 7.70 دلار نتیجه‌ی مستقیم ضعف دلار بوده است.

طلا به یک قیمت کلیدی و بحرانی در میانگین متحرک 50 روزه نزدیک می‌شود

سودهای پویای امروز، معاملات آتی طلا را به فاصله‌ی قابل توجهی از میانگین متحرک ساده 50 روزه که در حال حاضر روی سطح 1871.70 دلار ثابت است، رسانده است. این می‌تواند نقطه‌ی مقاومت تکنیکال باشد که معامله‌گران کوتاه‌مدت از آن سود می‌برند. با این حال، بسته‌شدن قوی بالاتر از این نقطه‌ی قیمت، از نظر تکنیکال تایید می‌کند که جو صعودی بازار چشم‌انداز کوتاه‌مدت قیمت طلا را تعریف می‌کند.