به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اکونومیک‌ تایمز»، طلا با افزایش شدید 2.50 درصدی در هفته بسته شد؛ زیرا بازارها از این تصور که فدرال رزرو ا

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اکونومیک‌ تایمز»، طلا با افزایش شدید 2.50 درصدی در هفته بسته شد؛ زیرا بازارها از این تصور که فدرال رزرو ایالات متحده ممکن است افزایش نرخ بهره را در چند ماه آینده متوقف کند و افزایش بعدی به جای  50 واحد در ثانیه، 25 واحد در ثانیه باشد، احساس آرامش کردند. بازدهی 10 ساله‌ی آمریکا در هفته 0.30 درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص دلار آمریکا نزدیک به 0.50 درصد عقب‌نشینی کرد.

داده‌های اعتماد مصرف‌کننده‌ی هیئت کنفرانس ایالات متحده در برابر پیش‌بینی 108.50، در ماه فوریه به 102.90 رسید، در حالی که نرخ ژانویه 107.10 بود. داده‌ها برای فلز زرد مثبت است. علاوه بر آن، قیمت مسکن برای هشتمین ماه متوالی کاهش یافت. سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در ماه ژانویه، 4.50 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت که بدتر از پیش‌بینی کاهش 4 درصدی بود. با این حال، سفارشات کالاهای بادوام حمل و نقل 0.70 درصد نسبت به ماه قبل و بیشتر از پیش‌بینی 0.10 درصد افزایش یافته است.

داده‌های غیرتولیدی ISM ایالات متحده که رقم 55.10 را برای ماه فوریه نشان می‌داد، پیش‌بینی 54.50 را شکست داد. داده‌ها حاکی از آن بود که سطح 55.20 در ژانویه اتفاقی نبوده است. علاوه بر این، داده‌های شرکت‌های خدماتی نشان می‌دهد که فشار قیمت همچنان گسترده و افزایش‌یافته است، زیرا 84.90 درصد از ارائه‌دهندگان خدمات گفته‌اند که هزینه‌های پرداخت‌شده در فوریه، ارقامی یکسان یا بالاتر بوده‌اند.

بدیهی است که نرخ تورم همچنان نگران‌کننده است، زیرا هزینه‌های نیروی کار واحد برای سه ماهه‌ی چهارم 3.20 درصد در مقابل پیش‌بینی 1.60 درصد افزایش یافت. قیمت‌های تولید ISM در ماه فوریه به مسیر توسعه بازگشتند، زیرا در مقابل پیش‌بینی 46.50، رقمی معادل 51.30 بود. بازده 10 ساله‌ی ایالات متحده به بالاترین سطح از نوامبر 2022 رسیده است و در نتیجه نگرانی‌های مربوط به نرخ را دامن می‌زند.

با این حال، اظهارات آقای بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا منجر به افزایش سوداگرانه در دارایی‌های ریسکی شد؛ بوستیک با اشاره به اینکه افزایش 25 واحدی را در جلسه‌ی بعدی FOMC ترجیح می‌دهد، خاطرنشان کرد که بانک مرکزی ممکن است در تابستان امسال افزایش نرخ بهره را متوقف کند. در این راستا، معامله‌گران بر روی واژه‌ی «توقف» تمرکز کردند. این امر به کاهش بازدهی انجامید که باعث افزایش شدید دارایی‌های ریسکی شد و از این رو، شاخص دلار آمریکا را تحت فشار قرار داد. به علاوه PMIهای تولیدی و خدماتی چین که فراتر از انتظارات بود، احساسات ریسک را تقویت کردند و بر شاخص دلار آمریکا تأثیر گذاشت.

با نگاهی به قرائت‌های تورم، داده‌های غیرتولیدی ISM و مطالبات هفتگی بیکاری، افزایش قیمت طلا به احساسات ریسک‌پذیری مربوط می‌شود که عمدتاً نتیجه‌ی تصور فعالان بازار از توقف افزایش نرخ است.

انتظار می‌رود بازده بسیار بالاتر برود، زیرا بازار کار ایالات متحده بسیار قوی است، بخش خدمات قوی است و تورم یک بار دیگر شروع به افزایش کرده است. معامله‌گران هفته‌ی آینده بر گزارش ماهانه‌ی کار ایالات متحده تمرکز خواهند کرد.

رالی قیمت طلا احتمالاً زودتر از آنکه دیر شود، از تک و تا خواهد افتاد. پشتیبانی در سطح 1828 دلار / 1800 دلار است، در حالی که مقاومت در سطح 1875 دلار / 1862 دلار است.