به گزارش سایت طلا، قرن‌

به گزارش سایت طلا، قرن‌هاست انسان‌ها برای دسترسی به شگفت‌انگیزترین فلز، سیاره زمین را کاوش می‌کنند. بد نیست چند نکته درباره این فلز با ارزش بدانید:

۱- عتیقه بودن طلا‌های شما شاید باورش کار سختی باشد، اما تقریباً ۷۵ درصد از طلایی که امروز در بازار‌ها به فروش می‌‎رسد، یک قرن پیش از معادن استخراج شده‌اند!

۲- بزرگ‌ترین شمش جهان: این شمش طلا که ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد توسط کمپانی میتسوبیشی تولید شده و اکنون بیش از ۱۱ میلیون دلار قیمت دارد.

۳- ساخت طلا از عناصر دیگر با استمداد از واکنش‌های هسته‌ای می‌توان از تمام عناصر «طلا» ساخت. منتها این روش به‌قدری طولانی، خطرناک و گران است که اصلاً نمی‌صرفد!

۴- میزان طلای بکر کره‌زمین با گذشت هزاران سال که انسان به ارزش طلا پی برده، ۸۰ درصد از ذخایر طلای دنیا هنوز استخراج نشده‌اند. این میزان تقریباً ۵۲ هزار تن از این فلز است که ارزشی معادل ۲ تریلیون دلار دارد!

۵- طلای موجود در بدن انسان: بدن انسان تقریباً حاوی ۲/۰ درصد طلاست. این مقدار در بدن پخش می‌شود. مثلاً هر تار مو تقریباً از ۱۴ عنصر مختلف از جمله طلا تشکیل شده یا خون جاری در رگ‌ها هم مقدار کمی طلا دارد!

۶- خاصیت درمانی فلز طلا: طلا غیر از کاربرد‌های مالی و لوکسش، کاربرد‌های دیگری هم دارد. مثلاً این فلز در پزشکی و برای معالجه امراضی مثل سرطان، ایدز و آرتریت روماتوئید موثر است. از آن‌جایی که بیشتر دارو‌های ضد سرطان عوارض جانبی دارند، دانشمندان در تلاش‌اند تا دارویی ضد سرطان را با ذرات طلا تهیه و تولید کنند و عوارض آن را به حداقل برسانند. برای بیماری ایدز هم دارویی مبتنی بر طلا آزمایش شده که قادر است ویروس را ضعیف کند. در آخر بد نیست بدانید طلای مایع، تورم مفصلی مبتلایان به آرتریت روماتوئید را کاهش می‌دهد! حالا شاید بهتر بفهمید چرا برخی کشور‌ها دنبال استخراج طلا از سایکو ۱۶ هستند.

۷- لندن، مخزن طلای جهان: شهرت خیابان «تردنیدل» در لندن، عمدتاً به خاطر ساختمان «بانک انگلستان» است. در این بانک ۵۱۳۴ تن طلا ذخیره شده است!

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید