بازار طلا و سکه تهران روز گذشته کاهشی بود. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین علت این موضوع را کاهش انس جهانی اعلام کرد و گفت: از روز یکشنبه تا تاکنون کاهش ۹ دلاری قیمت طلا موجب شده تا قیمت ها کاهشی باشد البته نبود تقاضا در ماه مبارک رمضان هم مزید بر

بازار طلا و سکه تهران روز گذشته کاهشی بود. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین علت این موضوع را کاهش انس جهانی اعلام کرد و گفت: از روز یکشنبه تا تاکنون کاهش ۹ دلاری قیمت طلا موجب شده تا قیمت ها کاهشی باشد البته نبود تقاضا در ماه مبارک رمضان هم مزید بر علت شده تا قیمت ها به یک ثبات نسبی برسد و رو به کاهش باشند. تا پایان هفته گذشته ما ۳۸ دلار افزایش داشتیم و انس جهانی به ۲۰۳۸ دلار رسید از اما ابتدای این هفته انس از ۲۰۱۳ دلار به ۲۰۰۱ دلار رسید. به همین خاطر از ابتدای هفته به طور میانگین ۹ دلار کاهش قیمت را شاهد بودیم.

بذرافشان نسبی قیمت ارز را نیز در کاهش قیمت طلا موثر دانست و گفت: ما طی روزهای گذشته یک روند کاهشی یک تا ۳ درصدی قیمت ها را شاهد بودیم که یک بخش آن کاهش ۹ دلاری انس طلا بوده است.

وی پیش بینی کرد قیمت ها تا پایان هفته تغییر خاصی نخواهد کرد. با توجه به حدود یک تا دو ماه گذشته ما نسبتا در بازارهای طلا و سکه ثبات پایدار و التهاب حداقلی را داشتیم. بازار هم اکنون روال عادی خود را طی می کند و نباید منتظر کاهش یا افزایش خاصی بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از روز ۱۴ فروردین که بازار روند فعالیت خود را جدی تر در پیش گرفته با کاهش تقاضا مواجه هستیم که پیش‌بینی می شود با نزدیک شدن به عید سعید فطر و ماه شوال تقاضا در بازار تشدید شود و بازار به روال عادی بازگردد.

منبع: همشهری آنلاین