به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، قیمت طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی معاملاتی اروپا، حمایت حیاتی 1910.00 دلاری را به چالش کشیده است. گفتنی است در شرایطی که

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، قیمت طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی معاملاتی اروپا، حمایت حیاتی 1910.00 دلاری را به چالش کشیده است.

گفتنی است در شرایطی که سرمایه‌گذاران در انتظار رهنمونی از سوی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پیرامون نرخ بهره هستند، این فلز گرانبها در مسیر نزولی به سمت حمایت روانی 1900.00 دلار در حرکت است.

از سوی دیگر، از آنجا که سرمایه‌گذاران، اظهارات تندروانه‌ی جروم پاول را که منجر به بروز ترس از رکود در اقتصاد ایالات متحده می‌شود، محتاطانه پیگیری می‌کنند، معاملات آتی S&P500 یک شبه زیان قابل قبولی را به ثبت رسانده است. براساس گزارش مدیریت دارایی HSBC، ایالات متحده در سه ماهه‌ی چهارم، وارد رکود خواهد شد و چه بسا که به دنبال آن، یک سال انقباض و رکود اروپایی در سال 2024 را در پی داشته باشد.

و اما شاخص دلار آمریکا (DXY) علیرغم اینکه بازار جوی محتاطانه دارد، در تلاش است تا بالاتر از مقاومت بحرانی 102.60 باقی بماند.

در چشم‌انداز تصمیم‌گیری‌ها و اظهارات سیاست‌گذاران، مری دالی، رئیس بانک فدرال سانفرانسیسکو، دو افزایش دیگر نرخ بهره در سال جاری را یک رویکرد بسیار معقول قلمداد کرد. به طور مشابه، انتظار می‌رود که پاول نیز به دستورالعمل ارائه‌شده‌ی قبلی مبنی بر افزایش نرخ بهره با سرعتی دقیق و حساب‌شده پایبند باشد.

در عین حال، در حوزه‌ی آمار و ارقام کلیدی، داده‌های سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده (ماه مه) با وجود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ی فدرال رزرو، انعطاف‌پذیر باقی ماند. 

تحلیل تکنیکال طلا با استفاده از نمودار چهار ساعته

قیمت طلا در مقیاس چهار ساعته تا نزدیکی فیبوناچی اصلاحی 61.8 درصدی (که از کف قیمت 28 فوریه در 1804.76 دلار تا سقف قیمت 3 مه در 2079.76 دلار ترسیم شده بود) به سطح 1909.00 دلار سقوط کرد. شیب نزولی میانگین متحرک نمایی 200 دوره‌ای (200-EMA) در 1952.74 دلار به وضوح بیان می‌کند که روند نزولی بیشتری در راه است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده‌ی نزولی 20.00 الی 60.00 در نوسان است که حکایت از مومنتوم نزولی فعال دارد.