طبق اعلام شرکت خدمات انفورماتیک، در پی بروز برخی اختلالات در سامانههای کارتمحور بانکهای ملی، صادرات و تجارت که ناشی از حملات سایبری گزارش شده است، بدینوسیله به استحضار مشتریان گرامی و هموطنان عزیز میرساند، شرکت خدمات انفورماتیک بهمنظور پیشگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز و صیانت از امنیت دادهها و داراییهای مشتریان، در حال حاضر ارائه خدمات مبتنی بر کارت را به صورت موقت از دسترس خارج کرده است. تیمهای فنی و متخصصان امنیت سایبری در حال رفع اختلالات ایجادشده هستند تا امکان بهرهبرداری دوباره از خدمات فراهم شود. شرکت خدمات انفورماتیک ضمن عرض پوزش بابت وقفه پیشآمده در انجام امور بانکی، از تمام کاربران و مشتریان خواست ضمن حفظ صبوری و شکیبایی، اخبار و اطلاعات تکمیلی در خصوص زمان بازگشت به وضعیت عادی را صرفاً از طریق درگاههای اطلاعرسانی رسمی و مراجع ذیصلاح پیگیری کنند. این شرکت به مشتریان بانک ها اطمینان داد تا با بهرهگیری از حداکثر توان فنی، این اختلالات در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شود. به گزارش ایرنا، اختلال در خدمات دهی چهار بانک ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات از ۲۳ خرداد ماه و در پی حمله سایبری صورت گرفت و پس از آن تلاش شد تا خدمات مبتنی بر کارت مشتریان این بانک ها فراهم شود. در روزهای اخیر مشتریان بانک ها در تماس با ایرنا از تداوم اختلال در ارایه خدمات این بانک ها گلایه داشته اند. منبع: ایرنا
