گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه ؛ کاهش قیم گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه ؛ کاهش قیمت طلا و سکه / دلار و درهم رنج شدند کدخبر: ۶۱۷۷۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ - ۲۳:۱۰ اقتصادنیوز : در بازار امروز قیمت طلا و قیمت سکه در حالی ارزان شدند که قیمت دلار ثبات را تجربه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز امروز یکشنبه ۳ دی ماه برخی ها مدعی بودند که ای از مغازه های طلا و سکه  برای دومین روز متوالی در هفته جاری به دلیل خبر مالیات ستانی اط طلا بسته بود. این اتفاق در حالی است که این خبر از سوی مسئولین رد شده است. در همین راستا سازمان امور مالیاتی کشور در واکنش به برخی شایعات و ابهامات مطرح شده در خصوص مالیات طلا توضیحاتی ارایه و دریافت مالیات ۲۵ درصدی از طلا را تکذیب کرد.

 بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت طلا ۱۸ عیار در مقایسه با روز گذشته تقریباً ۱۷هزار تومان ارزان شد و به ۲ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

در کنار طلا، بازار سکه هم شاهد ریزش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز شنبه با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد اما در روز جاری با ۲۹ میلیون و ۲۰۰هزار تومان به فروش رسید. پیش از شروع معاملات امروز سکه بازان پیش بینی کرده بودند در صورتی که نرخ دلار در روز جاری مسیر کاهش را دنبال کند احتمال سقوط قیمت سکه وجود دارد.  

قیمت دلار در بازار امروز یکشنبه ۳ دی ماه برخلاف روز گذشته مسیر کاهش را دنبال کرد. طبق ادعلای معامله گران صبح امروز اسکناس آمریکایی با ۵۰ هزار و ۵۰ تومان بازگشایی شد و تا ظهر بر روی همین قیمت ماندگار بود. این در حالی است که روز گذشته نرخ دلار در معاملات نقدی با ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۵۰ هزارو ۳۵۰ تومان به فروش رسیده بود. برخی از معامله گران می گفتند بازارساز به راحتی اجازه نوسان صعودی به نرخ دلار را نخواهد داد. برخی دیگر هم معتقد بودند که هرات سد راه بازیگران ارزی تهران شده است. البته عصر امروز قیمت دلار در تهران در حدود ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز رنج بود. 

هرات در آغاز معاملات امروز شاهد افزایش قیمت دلار  و ورود آن به کانال ۵۰ هزار تومان بود اما عصر امروز  در زمان نگارش این گزارش در حدود ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان نرخ گذاری شد که در مقایسه با روز شنبه تقریبا ۱۵۰ تومان کاهش را نشان می دهد. از سوی دیگر بازار درهم نیز کساد بود و نرخ حواله درهم نیز نوسان قابل ملاحظه ای را ثبت نکرد. قیمت درهم صبح امروز با ۱۳ هزار و ۷۷۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر بر روی ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومان قرار گرفت که نسبت به دیروز ۱۰ تومان پایین تر بود. 

خبر  ارز خودروهای مونتاژی  در بازار ارز امروز یکشنبه ۳ دی ماه در بین معامله گران دلار دست به دست شد.عباس علی آبادی وزیر صمت در نامه‌ای به مخبر معاون اول رئیس جمهور از تامین ارز خودروهای مونتاژی از محل سامانه نیما به دلیل محدودیت‌های مربوط به ارز حاصل از صادرات اشخاص خبر داد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه خود تاکید کرده است که با توجه به وجود مابه‌التفاوت بین قیمت ارز حاصل از صادرات و ارز سامانه نیما، دستور داده شود تا اخذ این مابه‌التفاوت از خودروسازان مونتاژی در دستور ستاد تنظیم بازار قرار گیرد.

 

همچنین بخوانید افزایش قیمت سکه با فرمان طلا /دلار هرات از تهران جلو زد شاه کلید بازار سکه 18 بهمن 1401 از نگاه تحلیلگران آماده باش در بازار دلار /افزایش قیمت سکه و طلا ردپای خاوری در بازار دلار /آرامش در بازار سکه خودروسازان قیمت طلا نرخ دلار بازار ارز قیمت سکه کپی لینک کوتاه کپی شد var newsMasterIdForRate = "1327778"; ۰ این مطلب برایتان مفید است؟