آرشیو اخبار 1 اجتماعی 2 شرایط طلاق دختر باکره

گاهی در دوران عقد ممکن است زن و مرد به این نتیجه برسند که ادامه زندگی مشترک و عروسی‌کردن به صلاح نبوده و بنا به دلایلی قصد داشته باشند از هم طلاق بگیرند و جدا شوند.

$(document).ready(function () { var isOnFirefoxBrowser = $('html').hasClass('browser-firefox'); $('.article_body video').each(function(){ if (isOnFirefoxBrowser) { videojs($(this)[0], { "techOrder": ["flash", "html5"] }); } else { videojs($(this)[0], { "techOrder": ["html5", "flash"] }); } }); }); بیشتر بخوانید: آیا به دلیل نخواستن بچه می‌توان طلاق گرفت؟ خنده‌‌دار‌ترین طلاق‌های جهان آیا شرایطی وجود دارد که حق طلاق را از مرد سلب کرد؟ شرایط معافیت از سربازی با طلاق والدین

به گزارش منیبان؛ شرایط طلاق دختر باکره در قانون بیان شده است. در دوران عقد، باکره بودن یا نبودن زن برای طلاق‌گرفتن، تبدیل به موضوعی مهم و حیاتی می‌شود که علاوه بر آثار و تبعات خانوادگی و بعضاً حیثیتی، آثار حقوقی نیز در پی خواهد داشت.

شرایط طلاق دختر باکره

طلاق در دوران عقد ممکن است از طرف زن، مرد یا به‌صورت توافقی مطرح شود که شرایط طلاق دختر باکره متفاوت است.

طلاق در دوران عقد از طرف مرد

در دوران عقد درخواست طلاق می‌تواند از طرف مرد مطرح شود. در این شرایط، مرد با پرداخت مهریه و نفقه زن می‌تواند درخواست طلاق یک‌طرفه را مطرح کند. اگر زوجه در دوران عقد باکره باشد، مهریه او نصف خواهد بود. با توجه‌ به اینکه زوجین هنوز زندگی مشترک خودشان را شروع نکرده‌اند، اجرت‌المثل نیز به زن تعلق نخواهد گرفت.

طلاق در دوران عقد از طرف زن

اگر یکی از شروط دوازده‌گانه عقد مانند اعتیاد، داشتن شغل خلاف عرف، داشتن بیماری صعب‌العلاج، ازدواج زوج بدون اجازه همسرش و… برقرار باشد، زن می‌تواند در دوران عقد درخواست طلاق را مطرح کند. در طلاق از طرف زن اگر طلاق در شرایط باکره بودن زوجه جاری شده باشد، نصف مهریه به زن تعلق خواهد گرفت.

در دوران عقد درصورتی‌که زن ثابت کند مرد امکان تامین مسکن را ندارد و او را بلاتکلیف گذاشته، دادگاه بعد از بررسی شرایط درباره ادامه زندگی زوجین یا جدایی آن‌ها تصمیم­‌گیری خواهد کرد.

طلاق در دوران عقد از طرف زن می‌تواند با داشتن وکالت طلاق هم مطرح شود. درصورتی‌که آقا حق طلاق را با وکالت بلاعزل به خانم واگذار کرده باشد، زن می‌تواند به‌صورت یک‌طرفه در دوران عقد درخواست طلاق را مطرح کند.

طلاق توافقی در دوران عقد

طلاق در دوران عقد می‌تواند بنا بر توافقی که بین زوجین وجود دارد رخ دهد. در این صورت، زوج و زوجه روی حق و حقوقی که دارند؛ مانند مهریه، نفقه و… به توافق می‌رسند و سپس با هم برای طلاق در دوران نامزدی اقدام می‌کنند.

در طلاق توافقی در دوران عقد ممکن است مرد به‌ ازای بخشیدن کل مهریه یا بخشی از آن توسط زن حق طلاق را به او بدهد و زوجین بتوانند بدون مشکل از هم جدا شوند. حتی امکان دارد که مرد مهریه زن را هم طبق توافقی که با هم دارند به طور کامل بپردازد و زن با گرفتن حق و حقوقش به طور کامل در دوران عقد از مرد جدا شود.

ت ت کدخبر: 144254 تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۴:۲۵:۰۷ var randomNewsListLimit = 8; این اخبار را دوست دارید در رسانه های دیگر بخوانید طلاق کره کپی شد