سیگنال طلا به بازار سکه سیگنال طلا به بازار سکه { "@context": "https://schema.org", "@type": "Organization", "name": "اکو ایران-ecoiran.com", "url": "https://ecoiran.com/", "logo": { "@type":"ImageObject", "url":"https://ecoiran.com/images/logo1.png", "width":120, "height":40 } } ۲ دی ۱۴۰۲ ۵۳۲۵۲ اخبار طلا و ارز

اکوایران: در حال حاضر فنی‌های بازار بر این باورند که مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد اما اگر مرز ۲۹ میلیونو ۲۰۰ هزار تومان شکسته شود محدوده ۲۹ میلیون تومان و ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم خواهد بود.

به گزارش اکوایران، در روز‌های پایانی هفته گذشته با وجود اینکه قیمت دلار پس از دو ماه و نیم به کانال ۴۹ هزار تومان برگشته بود اما قیمت سکه امامی مسیر افزایش را دنبال کرد و از مرز ۲۹ میلیون تومان به سطح ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. در معاملات پشت‌خطی جمعه هم قیمت سکه نوسان خاصی را ثبت نکرد و نسبت به عصر پنجشنبه رنج شد. 

در معاملات پشت‌خطی سکه‌بازان می‌گفتند احتمالا قیمت سکه در اولین روز هفته جاری تحت تاثیر شوک صعودی قیمت اونس طلا به مسیر رشد هفته قبل ادامه دهد.

گفتنی است که قیمت طلای جهانی روز گذشته جهش کرد و از سطح ۲۰۳۵ دلار به بالای 2050 دلار رسید. اما در زمان نگارش این گزارش قیمت طلا در حدود ۲۰۵۳ دلار معامله شد. فعالان اقتصادی درباره علت این افزایش قیمت ۲ دلیل را مطرح کردند. به باور این دسته تنش‌ها در خاورمیانه به دنبال حمله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است. 

از سوی دیگر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال آینده میلادی ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در سراشیبی قرارد داده و موتور محرک قیمت طلای بوده است.

در حال حاضر فنی‌های بازار بر این باورند که مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد اما اگر مرز ۲۹ میلیونو ۲۰۰ هزار تومان شکسته شود محدوده ۲۹ میلیون تومان و ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم خواهد بود.

در همین رابطه: بدبینی سکه به بازار دلار/ طلا لیدر شد دو ماه و نیم مقاومت دلار شکست شایعه در بازار طلا/ دو پیش بینی از قیمت سکه قیمت سکه امامی پیش بینی قیمت سکه کپی شد کپی شد var newsMasterIdForRate = "160841";