گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه ؛ سقوط دلا گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه ؛ سقوط دلار به کانال ۴۹ هزار تومان/ بازار طلا گرفتار شد/ سکه یخ زد کدخبر: ۶۱۷۹۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۰۴ - ۱۶:۰۵ اقتصادنیوز: قیمت دلار در بازار امروز دوشنبه 4 دی ماه کانال 50هزار تومان رار از دست داد اما قیمت سکه یخ زد و در مقایسه با عصر دیروز ثابت ماند.

به گزارش اقتصاد نیوز، همان‌طور که در پیش‌بینی قیمت دلار امروز دوشنبه ۴ دی‌ماه گفته شد قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه نزولی شد و از کانال ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد. همین اتفاق باعث شد معامله‌گران در سومین روز هفته با تصور اینکه نرخ دلار مسیر کاهش را دنبال خواهد کرد روانه بازار شوند و کمتر کسی رغبت کرد در موقعیت خرید دلار قرار بگیرد.

در همین راستا آن طور که بازیگران ارزی مدعی بودن قیمت دلار امروز مرز ۵۰ هزار تومان را از دست داد و با ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر در حول‌وحوش ۴۹ هزار و ۷۷۰ تومان مبادله شد. این در حالی است که عصر دیروز نرخ دلار در تهران در حدود ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان به کار خود پایان داده بود .

علاوه بر تهران، قیمت دلار در هرات هم امروز با گپ منفی باز شد. نرخ دلار در این بازارروز گذشته با ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان به کار خود خاتمه داد و امروز با ۴۹ هزار و ۶۸۰ تومان فعالیت خود را شروع کرد و در نیمه ظهر تا ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان پایین آمده بود. در کنار بازار دلار، قیمت درهم امروز ۳۰ تومان افت کرد و تا ۱۳ هزار و ۷۱۰ تومان پایین آمده بود.

آن‌طور که برخی‌ها می‌گفتند اعتصابات در بازار طلا همچنان ادامه دارد و کار به کارزار کشیده شده است. طبق اخبار موجود در بازار گفته می‌شد که بازار طلای شهرهای مختلف از جمله یزد، قم، همدان، تبریز، اصفهان و مشهد در واکنش به ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت دست به اعتراض زدند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر مشهد در گفتگو با شهرآرا نیوز گفته فروشندگان طلا و جواهر مشهدی در اعتراض به ۲ موضوع مغازه‌های خود را تعطیل کردند. طبق اظهارات وی نخستین دلیل ناشی از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی است که پیش‌زمینه آن هنوز آماده نیست. همچنین دومین موضوع مربوط به تبصره ماده ۱۸ است که در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانونی وضع شده که مطابق آن تمام صنوف طلا و جواهر تمام موجودی خود را در سامانه ثبت کنند.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت طلا ۱۸ عیار در مقایسه با روز گذشته تقریباً ۵ هزار تومان ارزان شد و به ۲ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

در کنار طلا، بازار سکه هم شاهد ثبات قیمت سکه امامی بود. معامله‌گران می‌گفتند این فلز گران‌بهای داخلی روز یکشنبه با ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کار خود خاتمه داد و در روز جاری با همین قیمت معامله شد. 

همچنین بخوانید شرط مهم برای خروج بازار دلار از رکود/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 18 آذر فنر قیمت سکه در رفت/دلار از مرز حساس عبور کرد طناب کشی نرخ دلار در کانال 51 هزار تومان / قیمت سکه تغییر کانال داد تکانه شدید جنگی در بازار دلار / قیمت طلا و سکه پرواز کرد قیمت دلار نرخ دلار قیمت درهم اقتصادنیوز کپی لینک کوتاه کپی شد var newsMasterIdForRate = "1328259"; ۱ این مطلب برایتان مفید است؟