به گزارش راشاتودی، شورای جهانی طلا (WGC) در گزارشی فاش کرد که بانک‌های مرکزی به خرید شمش طلا ادامه داده‌اند و در ماه اکتبر مجموعاً 42 تن به ذخایر خود اضافه کرده‌اند. بر اساس گزارشی که اخیراً از سوی این شورا منتشر شد، رقم خریداری شده توسط بانک‌های مرکزی 41 درصد کمتر از مجموع تجدید نظ

به گزارش راشاتودی، شورای جهانی طلا (WGC) در گزارشی فاش کرد که بانک‌های مرکزی به خرید شمش طلا ادامه داده‌اند و در ماه اکتبر مجموعاً 42 تن به ذخایر خود اضافه کرده‌اند.

بر اساس گزارشی که اخیراً از سوی این شورا منتشر شد، رقم خریداری شده توسط بانک‌های مرکزی 41 درصد کمتر از مجموع تجدید نظر شده در ماه سپتامبر یعنی 72 تن بود، اما همچنان 23 درصد بالاتر از میانگین ماهانه 34 تنی ژانویه تا سپتامبر بوده است.

بانک مرکزی چین (PBoC) همچنان بزرگترین خریدار شمش طلا بوده و از اضافه کردن 23 تن طلا برای دوازدهمین ماه متوالی به ذخایر خود خبر داده است.

طبق گزارش ها، این رقم، میزان خرید خالص طلا توسط بانک مرکزی چین را در سال 2023 به 204 تن و ذخایر کلی آن را به 2215 تن می رساند.

در گزارش شورای جهانی طلا آمده است: با وجود این افزایش قابل توجه، ذخایر طلای گزارش شده این بانک تنها 4 درصد از کل ذخایر بین المللی آن را تشکیل می‌دهد.

بانک مرکزی ترکیه نیز در این ماه خرید قابل توجهی انجام داد و با خرید 19 تن، ذخایر طلای رسمی خود (بانک مرکزی به علاوه دارایی‌های خزانه داری) را به 498 تن رساند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که به جز این دو بانک، خرید بانک‌های دیگر ارقام زیادی نبود.

بانک مرکزی لهستان به افزایش ذخایر طلای خود ادامه داد و شش تن طلای دیگر خرید. ذخایر طلای این بانک در سال جاری میلادی بیش از 100 تن افزایش یافته و در مجموع به 340 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، بانک‌های مرکزی هند، جمهوری چک، جمهوری قرقیزستان و قطر نیز از دیگر خریداران مهم طلا در ماه اکتبر بودند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که خرید طلای بانک‌های مرکزی تا کنون در سال جاری به شدت از فروش این فلز بیشتر بوده است.

انتهای پیام

منبع: تسنیم