به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، قیمت طلا  از بالاترین سطحی که روز چهارشنبه از مارس 2022 تاکنون لمس کرده بود، به رقم 2032 د

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، قیمت طلا  از بالاترین سطحی که روز چهارشنبه از مارس 2022 تاکنون لمس کرده بود، به رقم 2032 دلار اصلاح شد. خریداران طلا پس از جهش اخیر نفسی تازه می‌کنند و احتمالأ برای نوساناتی آماده می‌شوند که پیرو انتشار گزارش داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده رخ خواهد داد. این گزارش در روز جمعه منتشر می‌شود.

با وجود گزارش مشاغل ضعیف ADP ایالات متحده، PMI خدمات ISM باعث ترس از رکود می‌شود

در بحبوحه‌ی افزایش تقاضای پناهگاه امن برای دلار آمریکا (USD)، قیمت طلا روند برد سه روزه‌ی خود را متوقف، و برای دومین روز متوالی عقب‌نشینی کرد. با انتشار مجموعه‌ی دیگری از داده‌های اقتصادی ضعیف ایالات متحده و همچنین گزارش استخدامی پردازش خودکار داده (ADP) و PMI خدمات ISM، انتظارات مربوط به توقف چرخه‌ی انقباض فدرال رزرو ایالات متحده (Fed) در اوایل ماه مه تقویت شد.

در این راستا، اشتغال بخش خصوصی ADP ایالات متحده در مقایسه با 200 هزار شغل مورد انتظار و 261 هزار شغل قبلی، در ماه مارس افزایش 145000 شغل را ثبت کرده است. PMI خدمات ISM ایالات متحده در ماه مارس از 55.1 به 51.2 کاهش یافت که کمتر از انتظار 54.5 بود. هم‌اکنون بازارها با احتمال 53 درصدی قیمت‌گذاری می‌کنند که در جلسه‌ی بعدی فدرال رزرو هیچ افزایش نرخی وجود نخواهد داشت.

سقوط بازدهی خزانه‌داری آمریکا از یک سو و انتشار داده‌های ضعیف اقتصادی ایالات متحده در روز چهارشنبه در سراسر منحنی از سوی دیگر، ترس از رکود را دوباره برانگیخت و سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا برای امنیت دلار آمریکا تلاش کنند. فرصت‌های شغلی در ماه فوریه برای اولین بار در نزدیک به دو سال اخیر به زیر 10 میلیون رسید. سفارشات کارخانه ایالات متحده در ماه فوریه در مقابل 0.5-% مورد انتظار، 0.7% کاهش یافت که دومین کاهش ماهانه‌ی متوالی را به ثبت رساند.

در حال حاضر، معامله‌گران طلا در انتظار دریافت داده‌های سطح بالای حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه هستند. گفتنی است که بهای طلا در آستانه‌ی گزارش کلیدی بازار کار ایالات متحده و شرایط ناچیز نقدینگی ممکن است شاهد کاهش سودآوری باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا با استفاده از نمودار روزانه

نمودار روزانه حاکی از آن است که با شکست قیمت در روز چهارشنبه، قیمت طلا حرکت صعودی خود را متوقف کرد، چرا که گاوها نتوانستند بالاتر از رقم گرد 2030 دلار باقی بمانند.

در حال حاضر، قیمت طلا به سمت مرز 2000 دلار عقب‌نشینی می‌کند که در زیر آن، مقاومت تبدیل به حمایت در سطح 1988 دلار به چالش کشیده می‌شود.

تلاقی پایین‌ترین سطح روز سه‌شنبه و حمایت پرچم نزدیک به 1975 دلار، خط دفاعی حیاتی بعدی برای خریداران طلا خواهد بود.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در حال چرخش به سمت خط وسط است که آخرین کاهش قیمت طلا را توجیه می‌کند.

اگر گاوهای نر طلا به بازی بازگردند، روند صعودی به سمت رقم 2020 دلار از سر گرفته خواهد شد. گاوها پس از آن دوباره تلاش خواهند کرد تا سقف سالانه‌ی 2032 دلاری را به دست آورند. برای حصول پیشرفت جدیدی به سمت هدف 2043 دلاری، پذیرش رقمی بالاتر از 2032 مورد نیاز است. 

با تمام این‌ها، قیمت طلا پیش از انتشار آمار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه، احتمالاً متزلزل خواهد ماند.