به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) روند نزولی خود را تا نزدیکی سطح 1990.00 دلار افزایش داده است، و علت باز

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) روند نزولی خود را تا نزدیکی سطح 1990.00 دلار افزایش داده است، و علت باز هم به رابطه‌ی معکوس فلز زرد امن با دلار برمی‌گردد؛ چرا که در آستانه‌ی انتشار داده‌های تورم ایالات متحده و در بحبوحه‌ی نگرانی‌های فزاینده‌ی فعالان بازار، شاخص دلار آمریکا (DXY) سقف قیمت روز را تجدید کرده است. گفتنی است که شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح 102.23 رسیده است. در این بین، سرمایه‌گذاران در حال پیش‌بینی بازگشت ارقام تورم ایالات متحده در شرایط خوب بازار کار هستند.

در عین حال، معاملات آتی S&P500 به پشتوانه‌ی این موضوع که فدرال رزرو به دنبال افزایش بیشتر نرخ بهره برای مهار تورم است، مسیر ضررهای خود را ادامه داده است که این امر به نوبه‌ی خود، نشان‌دهنده‌ی کاهش ریسک‌پذیری فعالان بازار است.

انتظار می‌رود جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، با کاهش بیشتر نرخ بیکاری، نرخ بهره را به بالای 5 درصد برساند. چنین اقدامی ممکن است همچنان شرکت‌ها را مجبور کند که برای حصول به نیروهای تازه و استعدادهای خلاق، دستمزد‌های بالاتری ارائه دهند.

برخلاف شاخص دلار، بازدهی خزانه‌داری آمریکا با فشار مواجه شده است. بازدهی 10 ساله‌ی خزانه‌داری ایالات متحده به نزدیکی 3.37 درصد کاهش یافته است.

برای دریافت نقطه‌نظرات بیشتر و شفاف‌تر، داده‌های تورم روز چهارشنبه ایالات متحده به دقت مورد بررسی قرار خواهند گرفت. انتظار می‌رود در تیتر شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) اعتدال زیادی وجود داشته باشد، چرا که قیمت گاز در ماه مارس به دلیل قیمت‌های ضعیف نفت پایین مانده است. علاوه بر این‌ها، انتظار می‌رود تورم اصلی که قیمت نفت و گاز را لحاظ نمی‌کند، رقمی شگفت‌انگیز باشد، چرا که میانگین درآمد خانوارها بسیار قوی است.

تحلیل تکنیکال طلا با استفاده از نمودار ساعتی

قیمت طلا از سمت خط روند شیب‌دار صعودی در حال عقبگرد است؛ این خط روند، در مقیاس ساعتی از کف قیمت 15 مارس یعنی 1885.77 دلار ترسیم شده بود. فلز گرانبها حمایت روانی 2000 دلاری را تسلیم کرده است.

تلاقی خرسی که با میانگین متحرک نمایی 20 و 50 دوره‌ای (EMAs) در سطح 2011.43 دلار نشان داده می‌شود، بیانگر ضعف بیشتر در آینده است.

در عین حال، شاخص قدرت نسبی (14-RSI) به محدوده‌ی نزولی 20.00-40.00 سقوط کرده است که به وضوح بیان می‌کند که مومنتوم نزولی در حال عمل است.