به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در اوایل روز چهارشنبه نزدیک به 2025 دلار و در بالاترین سطح از مارس 2022 قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در اوایل روز چهارشنبه نزدیک به 2025 دلار و در بالاترین سطح از مارس 2022 قرار دارد.

آنچه مسلم است فلز زرد در بحبوحه‌ی تداوم ضعف دلار آمریکا در سراسر جهان، افزایش قبلی را تداوم می‌بخشد. هم‌اکنون، به منظور ایجاد یک انگیزه‌ی تجاری جدید، همه‌ی نگاه‌ها به داده‌های اقتصادی سطح بالای ایالات متحده و سخنرانی‌های سیاست‌گذاران فدرال رزرو ایالات متحده است.

دلار آمریکا تحت تاثیر داده‌های ضعیف ایالات متحده قرار گرفت

حتی با وجود اینکه افت گشایش‌های شغلی و سفارش‌های کارخانه‌ای در ایالات متحده، انتظارات فدرال رزرو را تقویت کرد، سرمایه‌گذاران با توجه به وضعیت ضعیف اقتصاد ایالات متحده، نگران خطرات احتمالی رکود اقتصادی بودند.

روز سه‌شنبه، وزارت کار در نظرسنجی ماهانه‌ی فرصت‌های شغلی و گردش شغلی خود گزارش داد که موقعیت‌های موجود در مجموع به 9.93 میلیون نفر رسید که نسبت به تعداد کاهش‌یافته در ژانویه، کاهشی 632000 نفری دارد. فرصت‌های شغلی در ماه فوریه برای اولین بار در نزدیک به دو سال اخیر، به زیر 10 میلیون رسید. سفارشات کارخانه ایالات متحده در ماه فوریه در مقابل 0.5-% مورد انتظار، 0.7% کاهش یافت که دومین کاهش ماهانه‌ی متوالی را به ثبت رساند.

عملکرد ضعیف داده‌های اقتصادی ایالات متحده باعث شده است تا بازارها با احتمال 42 درصدی، 25 واحد پایه (bps) نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه مه، در مقابل رقمی حدود 58 درصد که قبل از انتشار داده‌ها مشاهده شده بود، در نظر بگیرند.

بدیهی است که ترس از رکود اقتصادی ایالات متحده و چشم‌انداز مأیوس‌کننده‌ی فدرال رزرو، قیمت طلا را در ازای بازدهی دلار و اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده، به بالاترین سطح سالانه رساند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا با استفاده از نمودار روزانه

قیمت طلا پس از حرکت طوفانی در مقاومت خط روند افزایشی حیاتی، سپس در سطح 1968 دلار و در نهایت در قیمت بسته‌شدن روز سه شنبه بسیار بالاتر از رقم اخیر، یک شکست پرچم سه گوش را تأیید کرد.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (14-RSI) در بالای خط وسط، درست در زیر قلمروی که اشباع خرید شده است، محکم‌تر می‌ماند که نشانگر آن است که فضای بیشتری برای صعود وجود دارد.

بنابراین، خریداران طلا برای آنکه هدف پرچمدار 2043 دلار را آزمایش کنند، باید مقاومت 2030 دلاری را بشکنند. گفتنی است که مانع صعودی بعدی در سطح روانی 2050 دلار پیش‌بینی شده است.

از طرف دیگر، حمایت فوری در سقف قیمت سالانه‌ی قبلی 2010 دلار دیده می‌شود که زیر آن علامت بحرانی 2000 دلار، تعهدات صعودی را به چالش می‌کشد.

اگر این اصلاح تمدید شود، فروشندگان طلا می‌توانند ارزش مقاومت تبدیل به حمایت را در سطح 1988 دلار هدف قرار دهند.