به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در بحبوحه‌ی تعطیلات دوشنبه عید پاک، تصویر جدیدی از ضررهای روزانه را در ح

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در بحبوحه‌ی تعطیلات دوشنبه عید پاک، تصویر جدیدی از ضررهای روزانه را در حدود 1995 دلار به نمایش گذاشت. برخلاف آن، شمش از میانگین متحرک نمایی 200 (200-EMA) جهش می‌کند.

با این اوصاف، جو ریسک مرتبط با چین در کنار جهش دلار آمریکا، فشار نزولی بر قیمت طلا اعمال می‌کند. با این حال، آخرین وضعیت رکودی بازار، حرکات اخیر طلا XAU/USD را محدود می‌کند.

در جاهای دیگر، انتشار گزارش بهتر از پیش‌بینی روز جمعه از حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) شرط‌های تندروانه‌ی فدرال رزرو را تجدید می‌کند و افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده را در مقابل خلاف روندی که قبلأ مورد انتظار بود، قرار می‌دهد.

با این حال، آنچه بیش از هر چیز باید مورد توجه قرار گیرد این است که بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ضعیف، و به طور کلی آمار ضعیف ایالات متحده باعث افزایش ارزش دلار شده و به خریداران طلا اجازه می‌دهد تا نسبت به داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ي ایالات متحده (CPI) و آخرین صورتجلسه‌ی نشست سیاست پولی کمیته‌ی بازار آزاد فدرال (FOMC) امیدوار باقی بمانند.

در حالی که معاملات آتی S&P 500 پس از یک روند صعودی دو روزه، زیان ملایمی را در حدود 4130 ثبت می‌کند،  بازده اوراق قرضه‌ی 10 ساله و دو ساله‌ی خزانه‌داری ایالات متحده به ترتیب نزدیک به 3.37 و 3.95 درصد تحت فشار هستند. بدین ترتیب، اوراق قرضه‌ی معیار، زیان روز قبل را افزایش داده و هجوم بازار ترسان از رکود اقتصادی را به سمت ایمنی در برابر ریسک به تصویر می‌کشند. علاوه بر این، شاخص دلار آمریکا (DXY) در حالی که جهش سه‌شنبه‌ی گذشته را از پایین‌ترین سطح دو ماهه افزایش می‌دهد، روند بهبودی ملایمی را در حدود 102.20 منعکس می‌کند.

در ادامه، معامله‌گران طلا برای حرکت در مسیرهای روزانه باید به عناوین ژئوپلیتیکی توجه کنند، در حالی که به منظور دریافت یک راهنمای شفاف، تورم ایالات متحده و صورتجلسه‌ی فدرال رزرو، پس از آن بسیار مهم و کلیدی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا با توجه به نمودار ساعتی

قیمت طلا همچنان کاهش می‌یابد، زیرا طلا XAU/USD خط حمایت صعودی یک هفته‌ای را که اکنون تبدیل به مقاومت شده است، و همچنین میانگین متحرک نمایی 50 دوره‌ای (50-EMA) در اطراف سطح 2007 دلار را شکست تا فروشندگان طلا را جذب کند.

با این حال، خط مقاومت 200-EMA و خط مقاومت قبلی از 20 مارس، به ترتیب نزدیک به 1990 دلار و 1982 دلار، می‌توانند روند نزولی قیمت طلا را قبل از استقبال خرس‌ها، به چالش بکشند.

در این صورت، یک خط پشتیبانی صعودی از 22 مارس، نزدیک به 1958 دلار، در رادار فروشنده‌ی طلا XAU/USD قرار خواهد گرفت.

در عین حال، حرکت‌های بازیابی دور از دسترس باقی می‌مانند، مگر اینکه از مانع 2007 دلاری 50-EMA عبور کنید.

به دنبال آن، سقف قیمت اخیر نزدیک به 2035 دلار و خط حمایت قبلی از 3 آوریل، که هم‌اکنون مقاومت حدود 2040 دلار است، می‌تواند خریداران طلا را مورد آزمایش قرار دهد.

اگر این فلز گرانبها پس از سطح 2040 دلار محکم‌تر باقی بماند، بالاترین قیمت سالانه‌ی قبلی در حدود 2070 دلار و بالاترین رکورد تاریخ در سال 2020، حدود 2075 دلار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

روند: نزولی بیشتر مورد انتظار است