به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، پس از اینکه گزارش اشتغال و بخش غیر کشاورزی (NFP) روز جمعه در برابر رکود قریب‌الوقوع عقب‌نشینی کرد، بازدهی ایالات متحده افزایش یافت و متعاقب آن، 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، پس از اینکه گزارش اشتغال و بخش غیر کشاورزی (NFP) روز جمعه در برابر رکود قریب‌الوقوع عقب‌نشینی کرد، بازدهی ایالات متحده افزایش یافت و متعاقب آن، دلار اندکی تقویت شد و بدین ترتیب، قیمت طلا نیز در روند کاهشی قرار گرفت..

از اینجا به بعد، برای اینکه طلا دوباره از دلار و نرخ‌های واقعی جدا شود و به طور پایدار بالاتر رود، بازار همانند روندی که در اوایل سال جاری در دستور کار قرار داد، باید تعهد فدرال رزرو برای رسیدن به هدف تورمی خود را زیر سوال ببرد. اگر اقتصاد ایالات متحده همچنان تحت تأثیر شوک‌های رکود تورمی قرار گیرد، هزینه‌ی بازگرداندن تورم به 2 درصد ممکن است بسیار بالا باشد. اما در حال حاضر این موضوع به عنوان چالش اصلی، مطرح نیست.

در محیطی با تورم بالا، اگر بانک مرکزی تمرکز بیشتری روی رشد داشته باشد، طلا تمایل به افزایش دارد و اگر بانک مرکزی در درجه‌ی اول بر مبارزه با تورم تمرکز کند، فلز زرد به سمت کاهش متمایل می‌شود. بنابراین، با توجه به اینکه داده‌های تورم CPI هفتگی برای تعیین اقدامات فدرال رزرو در 3 می بسیار مهم است، و با توجه به اینکه تورم همچنان تداوم دارد، سفته‌بازان طلا با افزایش بازدهی ایالات متحده پس از NFP، پوزیشن‌های لانگ را متوقف می‌کنند.

در حال حاضر، موضوع اصلی، روند نزولی طلا از حیث «فرود نرم» است؛ علاوه بر آن، سرسختی بیشتر فدرال رزرو به طور قابل توجهی کمتر از روند صعودی طلا از لحاظ شوک رشد است که اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق می‌دهد. (10% کاهش در مقابل 30% افزایش)

پیرامون نفت چه روی داد؟

از آنجایی که ما در حال وارد‌شدن به مرحله‌ی اوج عدم اطمینان در مورد حرکت بعدی فدرال رزرو هستیم، سرمایه‌گذاران در مورد برخی مسائل بحث و تبادل نظر کردند؛ یک موضوع مورد بحث آن بود که آیا انقباض اعتباری ناشی از استرس مالی برای تضمین کاهش نرخ کافی است یا اینکه آیا ما به سمت افزایش بیشتر پیش می‌رویم؟ بنابراین عدم اطمینان فدرال رزرو می‌تواند تا حدودی بازارهای نفتی امروز را از حالت بی‌حالی خارج شود. از سوی دیگر، دست سنگین اوپک واقعاً نوسانات را کاهش داده است، زیرا گاوها در انتظار افزایش تقاضای فصلی نشسته‌اند و بازار را به سمت کمبود هدایت می‌کنند.

اما آنچه مسلم است بازار نفت مطمئناً کمک زیادی از بهبود چین دریافت نمی‌کند، زیرا این روند بیش از حد انتظار طول می‌کشد. علاوه بر این، چین در حال حاضر ذخایر نفت زیادی دارد، حال آنکه واردات آسیایی در سه ماهه‌ی اول ثابت بوده است.