براساس گزارش اقتصادنیوز، نگرانی ها مبنی بر اینکه سرد شدن اقتصاد آمریکا می تواند بقیه جهان را به سمت رکود سوق دهد، هر گونه دستاوردی را در روز پنجشنبه محدود کند. داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که بخش خدمات آمریکا در ماه مارس بیش از حد انتظا

براساس گزارش اقتصادنیوز، نگرانی ها مبنی بر اینکه سرد شدن اقتصاد آمریکا می تواند بقیه جهان را به سمت رکود سوق دهد، هر گونه دستاوردی را در روز پنجشنبه محدود کند.

داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که بخش خدمات آمریکا در ماه مارس بیش از حد انتظار کاهش یافته و پس از اینکه فرصت‌های شغلی آمریکا در ماه فوریه به پایین‌ترین حد خود در نزدیک به دو سال گذشته رسید، به نشانه‌هایی از سرد شدن بازار کار افزود.

علاوه بر این، صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه هشدار داد که افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، عمدتاً بین آمریکا و چین، خطر آسیب رساندن به اقتصاد جهانی را به همراه دارد و به طور بالقوه به تولید جهانی 1 درصد در پنج سال و 2 درصد در بلندمدت ضربه می‌زند.

قیمت طلا کاهشی شد

اما در بازار طلا، معاملات آتی طلا با 0.1درصد کاهش به 2033.85 دلار در هر اونس رسید، در حالی که EUR/USD با 0.1درصد افزایش در 1.0911 معامله شد.

نزول بیت کوین به ۲۷هزار دلار

در روز جاری بیت کوین از سطح ۲۸هزار دلاری خود پایین آمد وارد کانال ۲۷هزار دلار شد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بخاطر ترس از رکود اقتصادی آمریکا، به سمت پناه‌گاه امن، یعنی طلا حرکت کردند.

 

همچنین بخوانید صعود همزمان قیمت طلا و بیت‌کوین پیش‌بینی رکوردشکنی‌های پی‌درپی طلا در بازار تصمیمات اوپک‌ پلاس سکوی جهش طلا ! افزایش ۹درصدی بازدهی طلا !