به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، طلا در حالی در هفته گذشته با قیمت 2008 دلاری کار خود را تمام کرد، که سوال اصلی معامله گران فتح قله تاریخی توسط طلا است. بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که فتح قله تاریخی توسط طلا حتمی است، اما مساله اصلی در این مورد زمان است. رو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، طلا در حالی در هفته گذشته با قیمت 2008 دلاری کار خود را تمام کرد، که سوال اصلی معامله گران فتح قله تاریخی توسط طلا است.

بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که فتح قله تاریخی توسط طلا حتمی است، اما مساله اصلی در این مورد زمان است. روی دیگر این ماجرا آن است که به دلیل روند صعودی پرشیب طلا برخی از تحلیل گران بر این باورند که طلا احتمالا با اصلاح قیمتی مواجه خواهد شد و در صورتی که اتفاق غیرمنتظره ای در بازارها نیفتد برای طلا سخت است تا قله تاریخی را در هفته آینده بشکند.

کاهش نرخ سود اوراق قرضه در کنار افت شاخص دلار راه باز کن طلا برای رسیدن به بالای مرز 2 هزار دلار بوده است. البته نتایج نظرسنجی کیتکو نشان می داد هم اکثریت تحلیل گران و هم اکثریت معامله گران رای به صعودی بودن قیمت طلا در هفته آینده داده اند اما سطح اکثریت صعودی نسبت به هفته های قبل کمتر شده است.

قیمت طلا در هفته گذشته بعد از پشت سرگذاشتن دو هفته نزول متوالی توانست با رشد قیمتی قابل توجه 2 درصدی از مرز 2هزار دلاری عبور کند و برای مقطعی تا سقف یک ساله 2032 دلاری نیز بالا برود.

قیمت بیت کوین نیز در روز یک شنبه نزدیک به 0.6 درصد رشد داشت تا مجددا به بالای مرز 28 هزار دلاری بازگردد. بیت کوین چند روزی است که حوالی این مرز قیمتی معامله می شود. بیت کوین در هفته ای که گذشت پس از پشت سرگذاشتن سه هفته صعود متوالی، با کاهش 1.8 درصدی قیمت یک کانال افت قیمت داشت.

اتریوم اما امروز نوسان قیمتی نزدیک به صفر درصد داشت تا در همان محدوده چند روز اخیر یعنی میانه کانال 1800 دلار در حال نوسان باشد. وضعیت اتریوم در هفته ای که گذشت بهتر از بیت کوین بود و بازدهی هفتگی 1.5 درصد را به ثبت رساند.

 

همچنین بخوانید نرخ طلا ،دلار و سکه امروز یکشنبه 20 فروردین 1402 بازار ارز و طلا از سکه افتاد /معامله گران سکه نه دل فروش دارند نه جسارت خرید! محاسبه قیمت دلاری انواع سکه /نهنگ‌های ارزی کنار کشیدند نرخ طلا ،دلار و سکه امروز شنبه 19 فروردین 1402