نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با آخرین وضعیت بازار سکه و طلا می‌گوید: تا روز چهارشنبه گذشته نرخ انس جهانی حدود ۲۲ دلار کاهش داشت در بازار داخلی نیز قیمت طلای ۱۸ عیار ۱۱ هزار تومان و انواع سکه نیز از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت؛ اما روز پنجشنبه به دلیل تغییرات نرخ

نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با آخرین وضعیت بازار سکه و طلا می‌گوید: تا روز چهارشنبه گذشته نرخ انس جهانی حدود ۲۲ دلار کاهش داشت در بازار داخلی نیز قیمت طلای ۱۸ عیار ۱۱ هزار تومان و انواع سکه نیز از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت؛ اما روز پنجشنبه به دلیل تغییرات نرخ بهره آمریکا انس جهانی را ۵۸ دلار بالا برد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط صعودی انس جهانی قیمت طلا در بازار کشورها نیز افزایشی می‌شود، گفت: افزایش قیمت روز پنجشنبه طبیعی بود اما بازار به دلیل شرایط رکود و کاهش تقاضا التهابی نداشت اما اگر بازار متقاضی داشت اثر این افزایش قیمت بیشتر بود.

بذرافشان با بیان اینکه پیش‌بینی‌هایی برای افزایش قیمت انس جهانی طلا وجود دارد اظهار داشت: پیش‌بینی‌هایی احتمال می‌دهند تا اوایل سال میلادی روند انس جهانی افزایشی خواهد بود قطعا این اتفاق بازارهای داخلی تمام دنیا را حتی اگر تقاضایی نداشته باشند، تحت تاثیر قرار می‌دهد،  برای روزهای آینده نیز باید دید شرایط بازار جهانی به سمت پیش‌بینی‌هایی که بالاتر از این قیمت‌ها هست خواهد رفت یا همین نوسانات ۳ تا ۵ درصدی خواهد ماند.

وی در پیش‌بینی از بازار داخلی نیز گفت: شنبه بین التعطیلین با توجه کاهش فعالیت اصناف و شرایط رکودی بازار نوسان چشمگیری در بازار شاهد نبودیم و ممکن است در اثر تغییرات انس جهانی قیمت‌ها در روزهای آتی نوسان یک تا سه درصدی داشته باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که پس از ایام فاطمیه احتمال افزایش تقاضا در بازار وجود دارد نیز گفت: به نظر نمی‌رسد شرایط تغییر کند امیدواریم وضعیت رکود بهتر شود اما بعد از ماه های صفر و محرم نیز تغییرات خاصی در بازار نداشتیم البته شرایط به گونه‌ای نیست که به صورت کلی داد و ستد نباشد اما ۳۰ درصد کاهش تقاضایی که رخ داده شرایط صنعت را دچار آسیب های مالی کرده است. نمی توانیم خیلی سریع منتظر تغییر تقاضا باشیم اما در ماه های آینده می توان به بهبود تقاضا امیدوار بود.

منبع: اقتصاد آنلاین