بدبینی سکه به بازار دلار/ طلا لیدر شد بدبینی سکه به بازار دلار/ طلا لیدر شد { "@context": "https://schema.org", "@type": "Organization", "name": "اکو ایران-ecoiran.com", "url": "https://ecoiran.com/", "logo": { "@type":"ImageObject", "url":"https://ecoiran.com/images/logo1.png", "width":120, "height":40 } } ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ۵۳۱۵۴ اخبار طلا و ارز

اکوایران: قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب در مقایسه با روز چهارشنبه رنج بود و با ۲۹ میلیون تومان بسته شد. در مورد قیمت سکه در حال حاضر سکه‌بازان دو پیش‌بینی متفاوت دارند.

به گزارش اکوایران، در معاملات نقدی روز گذشته قیمت سکه امامی با وجود اینکه قیمت دلار کاهشی شده بود تغییر چندانی نکرد و نسبت به عصر سه‌شنبه تقریبا رنج بود. گفتنی است قیمت هر قطعه از این فلز گران‌بهای داخلی در مرز ۲۹ میلیون تومان معامله شد.

معامله‌گران می‌گفتند در حالی که در بازار دلار اثرات جنگ حماس و اسرائیل کم‌رنگ شده اما در بازار جهانی اقبال معامله‌گران به طلا بیشتر شده و در نتیجه روند قیمت اونس طلا مثبت شد. در این میان بانک مرکزی کشور آمریکا نیز سیگنال‌هایی مبنی بر توقف سیاست‌های انقباضی پولی و احتمال آغاز سیاست‌های انبساطی پولی در سال میلادی پیش رو را منتشر کرد که این اخبار نیز بر مثبت شدن روند بازار جهانی طلا موثر بود. از سوی دیگر نرخ این شاخص جهانی تاثیر قابل توجهی بر قیمت سکه گذاشت.به این ترتیب سکه‌بازان به راحتی حاضر نیستند از دارایی خود دل بکنند و در موقعیت فروش قرار بگیرند.

قیمت طلای جهانی در زمان نگارش این گزارش در حدود ۲۰۳۵ دلار معامله شد. تکنیکالیست‌ها می‌گویند مرز حمایتی ۲۰۲۰ دلار و مرز مقاومتی ۲۰۵۰ دلار برای اونس طلا مهم است.

در حال حاضر سکه بازان دو پیش بینی متفاوت دارند. برخی نسبت به رشد قیمت سکه بدبین هستند و معتقدند اگر کاهش قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومان ادامه یابد این امر به کام جناح افزایشی بازار سکه خوش نخواهد آمد و سکه را در سراشیبی قرار خواهد داد.

با این حال برخی دیگر امیدوارند طلا مانع سقوط معنادار قیمت سکه امامی شود.سکه در شرایط کنونی مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در مقابل مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد.

در همین رابطه: ریزش قیمت سکه در پشت خط پیام آمریکایی به بازار سکه ایران دلار مانع صعود قیمت سکه قیمت سکه امامی پیش بینی قیمت سکه کپی شد کپی شد var newsMasterIdForRate = "160513"; ۱