به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، قیمت طلا (XAU/USD) پس از اصلاح تدریجی از بالای 1990 دلار در جلسه‌ی آسیایی، یک جایگاه راحت

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، قیمت طلا (XAU/USD) پس از اصلاح تدریجی از بالای 1990 دلار در جلسه‌ی آسیایی، یک جایگاه راحت را در حدود 1980.00 دلار آزمایش کرد. البته این روزها با افزایش شانس برای سیاست پولی ثابت توسط فدرال رزرو، این فلز گرانبها حمایت شده است. جالب اینکه علیرغم حرکت بهبودی شاخص دلار آمریکا (DXY) طلا به سطح قابل توجهی رسیده است.

شاخص دلار آمریکا (USD) نزدیک به سطح 102.00 قرار گرفت و دوباره جهش کرد، البته در بحبوحه‌ی عدم وجود شاخص‌های حمایتی، روند صعودی محدود‌کننده به نظر می‌رسد. آنچه شایان توجه است PMI تولیدی ISM ایالات متحده، انتظارات برای افزایش متوالی دیگر نرخ بهره را از سوی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، کمرنگ کرده است. شاخص PMI تولیدی ایالات متحده به مدت پنج ماه مستقیماً زیر 50.0 باقی مانده و بدین ترتیب انتظارات مبنی بر یک سیاست پولی ثابت را به منظور محافظت از اقتصاد ایالات متحده در برابر سقوط در رکود، برانگیخته است.

مطابق با ابزار سنجش احتمال فدرال رزرو، احتمال تصمیم‌گیری بدون تغییر نرخ بهره توسط فدرال رزرو به بالای 56 درصد رسیده است.

در چشم‌اندازی دیگر، معاملات آتی S&P500 حداقل ضرر را در جلسه‌ی آسیایی به تصویر می‌کشد که نشان‌دهنده‌ی احتیاط جزئی در حال و هوای خوش‌بینانه‌ی کلی بازار است.

در آینده، داده‌های تغییر اشتغال (مارس) پردازش خودکار داده‌ای ایالات متحده (ADP) در کانون توجه باقی خواهد ماند. انتظار می‌رود تعداد استعدادهای جدید در بازار کار به 205 هزار نفر برسد که طبعأ کمتر از نسخه‌ی 242 هزار نفری قبلی است.

تحلیل تکنیکال طلا با استفاده از نمودار ساعتی

پس از شکست ساختگی مثلث متقارن که در مقیاس ساعتی شکل گرفت، قیمت طلا به طور چشمگیری بهبود یافت. این موضوع نشان‌دهنده‌ی حضور خریداران پاسخگو در سطوح پایین‌تر است که وجود محدودیت در جنبه‌ی منفی را بیان می‌کند.

خط روند شیب‌دار الگوی نمودار از پایین‌ترین حد 22 مارس در سطح 1934.34 دلار رسم شده، در حالی که خط روند شیب‌دار نزولی از بالاترین سطح 20 مارس در سطح 2009.88 دلار قرار گرفته است. گفتنی است که قیمت طلا به سمت خط روند شیب‌دار صعودی حرکت می‌کند.

میانگین متحرک نمایی 20 دوره‌ای (20-EMA) در حدود 1980.00 دلار برای گاوهای طلا حمایت ارائه می‌کند.

در عین حال، شاخص قدرت نسبی (14-RSI) به محدوده‌ی 40.00 الی 60.00 سقوط کرده است که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی شکاف خستگی در حرکت صعودی باشد.